понедельник, 23 января 2017 г.

Поради батькам


                              Подолання труднощів             
Адаптаційний період дитині потрібний, бо в неї багато є труднощів, які треба подолати. Серед них є неуважність, яка сповільнює засвоєння матеріалу. У деяких дітей переважає ігрова мотивація навчання. Тому в цей період багато використовується на перших уроках ігор. Потрібно сформувати довільну увагу у образотворчій діяльності, сюжетно – рольових іграх, конструювання, виразній мові педагога. Також є діти непосидючі і їх треба завжди контролювати, наштовхувати вміло на навчальний процес. А цього потребує дитині допомога психолога, вчителя, слушна підтримка дітей.
 Під час адаптаційного періоду вчитель працює над розвитком пам’яті, над сформуванням уваги учнів, над дисципліною колективу, вчить працювати колективно, формує колектив учнів. У дитини треба формувати впевненість у собі, підвищувати самооцінку. В ігровій формі потрібно навчати дітей розуміти результативність кожної дії, навчати передбачуваності, відповідальності. Тоді дитина матиме добрі знання. Коли вона не матиме проблем у мові, не буде в неї стресів, проблем в сім’ї.
 У період адаптації треба звертати увагу на імпульсивність дітей, бо вони часто починають відповідати, не дослухавши запитання, часто перебивають відповіді інших, не контролюють свої дії. Поведінка таких дітей слабо керована. Такі учні при виконанні завдань поводяться по-різному.
 Постійні окрики, зауваження, погрози, покарання не поліпшують поведінку гіперактивної дитини, тому працюючи з такою дитиною, потрібно:
 1. Працювати з дитиною на початку дня, а не ввечері.
 2. Зменшити робоче навантаження дитини.
 3. Поділяти роботу на короткі періоди, які часто повторюються.
 4. Використовувати фізкультхвилинки.
 5. Бути драматичним, експресивним педагогом.
 6. Знизити вимоги до акуратності на початку роботи, щоб сформулювати почуття успіху.
 7. Посадити дитину під час занять поруч з дорослим.
 8. Використовувати тактильний контакт (елементи масажу, дотику, погладжування).
 9. Домовлятися з дитиною про певні дії заздалегідь.
 10. Давати короткі, чіткі і конкретні інструкції.
 11. Використовувати гнучку систему заохочень і покарань.
 12. Заохочувати дитину одразу ж, не відкладаючи на майбутнє.
 13. Давати дитині можливість вибору.
 14.Залишатися спокійним. Немає холоднокровності — немає переваги! Дитині необхідна допомога психолога.
    У колективах дітей бувають і агресивні діти, які можливо мали погане виховання в сім’ї або причиною їхньої агресивності є соматичні захворювання чи захворювання головного мозку.
 А також впливає на дитячу агресію часті батьківські покарання.
 Такі діти часто втрачають контроль над собою, відмовляються працювати правильно навмисно дратують інших, часто інших звинувачують у своїх помилках, сердяться. Вони заздрісні та мстиві.
Працюючи з такими дітьми треба:
 1. Бути уважною до потреб дитини.
 2. Демонструвати модель неагресивної поведінки.
 3. Бути послідовним у покараннях дитини, карати за конкретні вчинки.
 4. Покарання не повинні принижувати дитину.
 5. Навчати прийнятних способів вираження гніву.
 6. Давати дитині можливість виявляти гнів безпосередньо після здійсненої  події.
 7. Навчати розпізнавати власний емоційний стан і стан оточення.
 8. Розвивати здатність до емпатії.
 9. Розширювати поведінковий репертуар дитини.
 10. Відпрацьовувати навички реагування в конфліктних ситуаціях.
 11. Учити брати відповідальність на себе. Дитині необхідна допомога психолога.
 Провівши певні дослідження, можна сказати потрібний адаптаційний період і дуже.
 Отже, систематичне навчання дітей з 6-ти років можливе, але за умови його відповідної організації. Воно має базуватися на індивідуальному підході до кожної дитини, враховувати весь комплекс гігієнічних, психологічних і педагогічних умов, необхідних для розвитку дітей цього віку.
В адаптаційний період треба правильно працювати із батьками, провівши батьківські збори, заповнивши деякі анкети. Лише по даних анкетах можна зрозуміти про контингент класу, завдання для вивчально - виховного процесу.
 Про анкети, тести для батьків йдеться у посібнику «Перші кроки дитини в школі»
                 Тест «Як дитина сприймає навчальний світ»
 1. Чим найбільше любить займатися ваша дитина?
 а) дивитися телевізор, розглядати малюнки, іграшки, фотокартки;
 б) слухати пісні, співати, вгадувати мелодії;
 в) робити щось самій, торкатися руками, придумувати забавки, жарти.
 2. Як встановлює контакт з іншими дітьми?
 а) важко, друзів майже не має;
 б) без проблем вступає в контакти з дітьми та дорослими,
 доброзичлива до всіх;
 в)любить грати з товаришами, організатор спільних справ.
 3. Як поводиться, коли приходять гості?
 а) соромиться, поводиться тихо, мало розмовляє;
 б) із задоволенням розповідає про свої справи;
 в) не стримує свої емоції при незнайомих і дорослих людях, неспокійна, не вислуховує їх до кінця.
 4. Як грається з товаришами ?
 а) не любить галасливі ігри, не бере на себе головні ролі, пасивна;
 б) спокійно спостерігає за дітьми, виконує ролі, добре наслідує;
 в)любить керувати грою, часто міняє задум, нетерпляча;
 5.Як переживає невдачу?
 а)зосереджується на собі, відокремлюється від інших;
 б)спокійно намагається повторити дії;
 в)бурхливо, емоційно, плаче;
 6.Як висловлює прохання ?
 а)мовчки дивиться, просить „очима" ;
 б)багато говорить, вимагає, доводить, аргументує;
 в)торкається, ластиться, змінює тон голосу.
 7.Що робить з найбільшим інтересом ?
 а)любить конструкторні, комп'ютерні ігри, дивиться телевізор, розглядає картинки;
 б)малює, щось робить руками;
 в)слухає музику, говорить.
 8.Що розповідає про дитячий садок, школу?
 а)мало розповідає про свої враження;
 б)розповідає про друзів, усе, що почула від учителя;
 в)розповідає про те, що робили.
 9.Як засинає ?
 а)швидко і спокійно;
 б)потребує спілкування, капризує, коли її залишають без казки;
 в)неспокійно спить, довго крутиться перед сном.
 10. Який подарунок найбільше бажає ?
 а) комп'ютер;
 б) музичний центр;
 в) домашню тварину.
 11. Чи любить малювати ?
 а) більше любить розглядати картинки;
 б) ні;
 в) малює постійно, багато малюнків у зошиті.
 12.Чи допомагає вдома по господарству і що найбільше любить робити ?
 а) допомагає прибирати на книжкових полицях, розкладати речі на місця;
 б) не любить допомагати, з бажанням орудує пилососом;
 в) любить спільні домашні справи, але не доводить до кінця.
 13.Як швидко змінюється настрій і з яких причин?
 а) під час виникнення конфлікту переживає все в собі, на зовні не показує;
 б)може легко образитись на будь-яке підвищення голосу;
 в) швидко змінюється, якщо починається якась спільна робота в сім'ї.
 14.Які ідеї і фантазії приходять частіше на думку?
 а) щось змінити в навколишній обстановці, новий одяг,речі;
 б)придумує слова, примовки, легко відгадує загадки;
 в) поїхати на екскурсію, піти в цирк, театр, щось робити.
                ОБРОБКА РЕЗУЛЬТАТІВ
 За кожну відповідь „ а „ - 1 бал; „ б „ - 2 бали; „ в „ - 3 бали.
 14 - 20 балів — дитина сприймає образно-зорову інформацію;
 20 - 28 балів — дитина сприймає уявно-слухову інформацію;
 28 - 42 бали - дитина сприймає емоційно-чуттєву інформацію.

                               ЩО ВОНА ЗНАЄ ПРО ШКОЛУ?
 Тепер визначте, що знає про школу ваша дитина. Адже вже першого вересня в неї виникне багато запитань і складних ситуацій. Для вас ці дитячі тривоги здадуться дрібницями, а для неї важкими завданнями. Будьте завбачливі й допоможіть дитині заздалегідь, вже тепер, знайти вихід із майбутнього скрутного становища.
 Запитайте в неї:
 1. Як звертаються до вчительки?
 2. Як привернути до себе увагу, якщо потрібно про щось запитати?
 3. Що сказати, якщо потрібно вийти в туалет?
 4. Що таке урок?
 5. Як дізнаються, що пора починати урок?
 6. Що таке перерва?
 7. Для чого потрібна перерва?
 8. Як називається стіл, за яким діти пишуть?
 9. На чому пише вчитель, коли пояснює завдання?
 10. Що таке оцінка? Яку оцінку(вербальну) може отримати учень?
 11. У класі вчаться діти одного віку чи різного?
 12. У класі вчаться діти одного віку чи різного?
 13. Що таке канікули?
 Література :1. Мартиненко С. Педагогічна адаптація першокласників до навчання в школі поради журнал Початкова школа № 10. 2009 р. 
2.  Марінушкіна О., Шубіна Г., Труднощі навчання і виховання першокласників та шляхи їх подолання. ж. Психолог, №36, 2006р.

Комментариев нет:

Отправить комментарий